dinsdag 3 mei 2016

Schuren met een sportwagen


Hallo allemaal,

schuren met een sportwagen. Inderdaad schuren en niet scheuren, geen typefout dus, want deze sportwagen is met PanPastels gemaakt op schuurpapier. Een echte felicitatiekaart voor een sportieve man die graag klust.




Op zoek naar een ondergrond voor een kaart met PanPastels, besloot ik het op een vel schuurpapier uit te proberen.
Voor deze kaart heb ik bewust gekozen voor een lichte kleur schuurpapier met een fijne korrel, nummer 400. In eerste instantie in een hoekje uitgeprobeerd of de PanPastels goed bleef zitten en omdat dit een bevredigend resultaat gaf, begonnen met het tekenen van een sportwagen.


 De sportwagen met een grafiet potlood HB met dunne lijnen op het schuurpapier getekend en daarna  ingekleurd met zachte penselen en PanPastels.
Deze kaart is niet gefixeerd.

Het is natuurlijk mogelijk om het schuurpapier als het klaar is in de originele verpakking te schenken, maar ik heb er toch voor gekozen om er een originele kaart van te maken.


Daarom na het inkleuren het schuurpapier op maat gesneden voor een kaart. Het schuurpapier op een stuk rood cardstock geplakt en daarna op een afgemeten vel scrapbook papier. Het geheel op een dubbel gevouwen stuk rood cardstock geplakt en afgewerkt met uitgestanste tandwielen.

De jarige kan binnenkort schuren met zijn kaart, maar ik hoop toch dat hij niet direct na zijn verjaardag gaat klussen en nog even van zijn kaart gaat genieten.

Hoop dat jullie weer nieuwe ideeën hebben opgedaan, want mannenkaarten zijn voor de meesten onder ons minder makkelijk dan alle andere kaarten. Veel succes weer!




2 opmerkingen:

  1. Hallo Els,'
    Wat een leuk en apart idee van je om op schuurpapier met Pan Pastel te werken.
    Dat moet ik toch ook eens gaan proberen. Zijn er nog knelpunten waar ik aan moet denken?
    Misschien ook leuk als workshopje in Fijnaart?
    Ik had me voor een paar workshops ingeschreven. Helaas ging de workshop kistje versieren van afgelopen zaterdag, door gebrek aan deelnemers, niet door.
    Nu hoop ik dat de workshop Canvas op 17 mei wel door zal gaan. Ook iets voor jou? Op 4 juni staat er een workshop Mixed Media op de planning. Helaas loopt het daar ook nog niet erg qua inschrijvingen wat in houdt dat die dan ook gaat wegvallen. :( Iets voor jou deze workshops?

    Groetjes, Joke sk.
    https://kaartencreatief.blogspot.nl/

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Els,
    Nog eventjes dit de teksten in de linker vak is regelmatig moeilijk te lezen. Zo nu en dan is het blauw op blauw (bovenaan). Kun je de tekst wat donkerder maken zodat het makkelijker te lezen is?
    Groetjes, Joke sk

    BeantwoordenVerwijderen