maandag 13 juli 2015

Oog!


Bij het werken met PanPastels, maar ook bij het maken van mijn stempelkaarten met inkt, start ik altijd met een witte kaart als achtergrond. Daarom besloot ik om voor deze kaart een keer op zwart karton te starten.

Met dunne potloodlijnen zijn de contouren van een oog op het zwarte karton getekend. Daarna heb ik de eerste kleurlaag met een sponsje aangebracht. Het gaf niet direct het gewenste contrast, maar ben verder gegaan met het uitwerken met doezelaars. Dit was lastig; door de terpetine bleef de PanPastel even vochtig, waardoor niet direct de kleur zichtbaar werd. Het was dan ook even spannend hoe het opdroogde. Voor een goed resultaat, moesten er wel een aantal lagen over elkaar worden aangebracht.

Nadat het oog gereed was; alles ingespoten voor een beschermlaag. Daarna nogmaals de kleuren van de huid met een sponsje aangebracht en de rand aan de onderzijde van het oog nogmaals met een doezelaar en terpetine aangebracht. Als laatste met  zwart de oogharen aan de onderzijde en de wimpers getekend. Ook de wimpers in een paar lagen aangebracht voor het gewenste resultaat.
  
Vond het lastiger dan verwacht om met PanPastels op zwart karton te werken, maar aan de andere kant ook wel weer een uitdaging die ik zeker nog wel eens zal aangaan. Mijn eerste gedachte was om ook een traan in de ooghoek te tekenen, maar omdat het buiten al zoveel regent, heb ik besloten om het niet nog triester te maken. See you Soon bij de volgende uitdaging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten